Utmaningsrallyt är över

Vilken rolig helg jag har haft! Bingot gick inte så bra, när det blev bingo hade jag två ord kvar, men det var enormt spännande och jag hade precis kommit igång med scrappandet ordentligt. Så jag sprang fram och tillbaka mellan scrapbordet och datorn ett tag, blev inte långa stärckor springande, det är två meter mellan men lägger man ihop x antal gånger jag sprang med två meter blir det en bit ;-)

Jag fick mycket gjort igår, tre och en halv LO och i vanliga fall är jag väldigt långsam av mig när jag scrappar. Den sista färdigställde jag idag och var klar vid 10 tiden, hade hunnit en till men behövde plugga lite idag men det har inte gått så bra, är uppe i varv. Hur det har gått med utmaningarna får jag reda på tisdag om det har gått som de har tänkt sig som bedömmer.

Hur går utmaningsrally till? Jo det går till så att de som anordna utmaningarna lägger upp sina utmaningar i ett forum som man sedan ser utmaningarna från ett viss klockslag och sedan får man välja och vraka vilka utmaningar man vill och hinner vara med i. När man är klar med en LO, kort eller altered laddar man upp det i forumet, allt ska vara upplagt vid en viss tid. Det händer andra saker på forumet också, lite lekar och lite prat om scrapping. Mycket trevligt! Längtar redan till nästa!

Här nedan följer de LO:sen som jag knåpade ihop i helgen.


image43
En bukett blommor

Blev en suddig bild men men.. Här var utmaningen att man skulle dekorera med texten. Jag valde att skriva texten som en blomma. Blommorna  och bladen är målade med akrylfärg och skälkarna har jag sytt.




image44
Så trött efter 4 dagar utan sömn

Här var utmaningen att inte använda mönstrade papper. Jag försökte efterlikna örngottet med mina pappersremsor.




image45
Fransbröd

Här var utmaningen att utgå ifrån en skiss.

Den sista utmaningen jag var med i var att man skulle inspireras av en Lo som sin idol har scrappat. Min idol är Whendeeb, eftersom hon gör enkla LO:s med lite dekorationer och ändå får så effektfulla LO:s, Jag valden den här skissen som är nedan.


image47

Så här inspirerades/tolkade jag hennes skiss. Hon scrappar i lettersize och det gör inte jag så för att efterlikna detta så höll jag mig bara på det gröna pappret. Jag CASA:de i stortsett hela LO:t. Det vill säga jag kopierade och stal allt från hennes.



image46
Regnkappa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback