Bröllopskort

För ett bra tag sedan gjorde jag ett bröllopskort och nu har kortet fått nya ägare så jag lägger upp det. Kortet är gjort med en teknik som heter paper piecing då sätter man ihop små bitar så att det bildar figurer. Dessa pp-figurer har Badanka ritat och mall till dem fanns med i Scrapbooking m.m. nr 5/6 maj/juni 2007. Hon är otroligt duktig!  


kort till anna och kim

Brudparets namn lika så datumet som står på hjärtat fyllde jag i konturerna så att det syns mer men jag hann inte fota om kortet.

Material:
Papper: bazzill och basic grey
Torr chalk
Pennor: svart (zig millennium), vit (zig writer) och grå (soffle) penna
Broderitråd: silver som är runt ryggen på kortet och lila som är sytt på maskin runt hjärtat och svart som skosnöre (syns dåligt på kortet)
Blomma: got flowers
Brads: making memories

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback